Rolls-Royce testuje wodorowe ogniwa paliwowe dla rozwoju zeroemisyjnego

Rolls-Royce testuje w fabryce we Friedrichshafen zrównoważone zasilanie oparte na wodorowych ogniwach paliwowych. Wszystko po to, aby stać się pionierem w zastosowaniach ogniw paliwowych.
Rolls-Royce, to firma inżynierska koncentrująca się na światowej klasy systemach zasilania i napędu. Jak informuje portal Offshore Energy, w zakładzie we Friedrichshafen, który należy do działu Power Systems firmy Rolls-Royce, powstaje obecnie 250-kilowatowy demonstrator. Dzięki urządzeniu będą testowane przyszłe systemy energetyczne o zerowej emisji dwutlenku węgla.
W ostatnich miesiącach wiele się już wydarzyło w zakładzie we Friedrichshafen, gdzie zainstalowano złożoną infrastrukturę wodorową. Ustawiono tam również kontener z czterema modułami ogniw paliwowych z niskotemperaturową membraną z elektrolitem polimerowym (PEM).
Zbiornik zaprojektowano w zakładach firmy w Ruhstorf w Bawarii i we Friedrichshafen. System posiada dwa oddzielne przedziały dla ogniw paliwowych i akumulatorów oraz wiele układów elektronicznych.
Z kolei system sterowania został w pełni dopracowany, a chłodzenie i klimatyzacja znajdują się na dachu. Z kolei system regałów umożliwia prostą konserwację, pozwalając na wymianę poszczególnych elementów w razie potrzeby.
Wykorzystując moduły ogniw paliwowych z sektora motoryzacyjnego, systemy energetyczne zostały poddane próbie na stanowisku testowym, a inżynierowie Rolls-Royce są bardzo zadowoleni z rezultatów. Przedstawiciele korporacji twierdzą także, że systemy ogniw paliwowych będą istotną częścią jej oferty zrównoważonych rozwiązań MTU (motor and turbine union).
Polska firma Nevomo buduje najdłuższy w Europie pociąg typu hyperloop!
Andreas Schell, dyrektor generalny Rolls-Royce Power Systems, przekazał mediom, że:
Głęboko wierzymy, że technologia ogniw paliwowych ma wnieść ogromny wkład w udany zwrot w energetyce. Dlatego Rolls-Royce uważa za swoją misję przyjęcie roli pioniera w dziedzinie zastosowań ogniw paliwowych. Będą one stanowić elementarną część naszego portfela produktów w zakresie zrównoważonych rozwiązań.
Eksperci wskazują, że ogniwa paliwowe mają bardzo wysoki poziom wydajności podczas generowania energii elektrycznej z wodoru i tlenu. Przy zasilaniu czystym wodorem nie emitują żadnych zanieczyszczeń – emitują jedynie parę wodną. Jak przekazał Peter Riegger, wiceprezes Rolls-Royce PowerLab:
Największe korzyści przynosi zasilanie ich regenerowanym wodorem, ponieważ umożliwia to całkowite wyeliminowanie emisji szkodliwych dla środowiska i klimatu gazów. Dzięki temu ogniwa paliwowe mają ogromny potencjał, by stać się główną technologią dekarbonizacji systemów napędowych i zasilania elektrycznego. […] Wydajność jest bowiem doskonała i zgodna z oczekiwaniami nie występują żadne wibracji ani głośne dźwięki.
System demonstracyjny Rolls-Royce będzie wykorzystywany do celów testowych oraz do pokazywania zainteresowanym stronom, do jakich zastosowań system jest odpowiedni. Technologia złożona jest z modułów ogniw paliwowych, akumulatorów i systemów ochrony przeciwpożarowej, klimatyzacji i bezpieczeństwa, chłodzenia, zasilania gazem i automatyki.
Źródło: OffShore Energy, H2 View
Znajdziesz nas w Google News
3 Komentarze