Info z rynkuLotniczyTransport

Hamburg: Do portu zawinie pierwszy kontenerowiec przystosowany do LNG

Brussels Express, to największy statek tego typu na świecie.

Kontenerowiec Brussels Express, który posiada pojemność aż do 15 000 TEU, po raz pierwszy przypłynął do swojego macierzystego portu w Hamburgu po modyfikacji. Statek został przystosowany do LNG jako pierwszy na świecie. Tym samym jest największym kontenerowcem na świecie, którego przestawiono na napęd gazowy.

Należący do Hapag-Lyoyd kontenerowiec Brussels Express jeszcze we wrześniu nosił nazwę „Sajir”. Wówczas wpłynął do stoczni Huarun Dadong w Szanghaju, gdzie dostosowano go do zmiany napędu. To właśnie tam poczyniono wszelkie przygotowania, aby dźwig pływający wciągnął 1300-tonowy zbiornik LNG do brzucha statku. Specjaliści musieli również przeprowadzić inne prace związane z konwersją.

Źródło: Brussels Express, Hapag-Lloyd AG

Jak przekazał Richard von Berlepsch, dyrektor zarządzający ds. zarządzania flotą w Hapag-Lloyd:

Fakt, że modernizacja na taką skalę nigdy wcześniej nie była przeprowadzana, oznaczał, że musieliśmy stawić czoła licznym wyzwaniom – od planowania po realizację. Dzięki tej konwersji otworzyliśmy nowe możliwości, a teraz będziemy ją bardzo dokładnie testować w rzeczywistych warunkach eksploatacji. […] Kopalny LNG jest obecnie najbardziej obiecującym paliwem na drodze do zerowej emisji. Celem średnioterminowym jest posiadanie neutralnych pod względem emisji CO2 operacji żeglugowych z wykorzystaniem syntetycznego gazu ziemnego.

Aby uczcić europejski Zielony Ład, kontenerowiec przyjął wówczas obecną nazwę. Ponadto, napis „Shipping for a cleaner future!” zdobi falochron na progu statku.

Źródło: Brussels Express, Hapag-Lloyd AG

Żegluga bezemisyjna staje się faktem? Udana próba statku na biometan

Statek Brussels Express nie jest jeszcze zasilany wyłącznie LNG, ponieważ ostateczne prace gwarancyjne zostaną wykonane pod koniec tego rejsu. Pierwsze kompletne bunkrowanie LNG odbędzie się w Singapurze podczas kolejnego rejsu. W przyszłości statek, który obecnie pływa w ramach serwisu Far East 4 pomiędzy Azją a Europą Północną, będzie bunkrowany (tankowany) dwa razy podczas jednego rejsu w obie strony: w Singapurze i w Rotterdamie.

Źródło: Hapag-Lyoyd

Polecane artykuły

Back to top button