DCT Gdańsk buduje trzeci terminal Baltic Hub 3 i świętuje 17. urodziny
Za nami kolejna rocznica w porcie DCT Gdańsk. 1 czerwca do gdańskiego terminala zawinął pierwszy statek. Jak wynika z oświadczenia spółki, od tamtego czasu DCT jest obecnie największym terminalem kontenerowym na Bałtyku, który w planach ma jeszcze większy rozwój i zbudowanie trzeciego terminalu Baltic Hub 3.
DCT Gdańsk w ostatnim czasie bardzo się rozwinął. Dowodem na to jest dalsza rozbudowa portu poprzez budowę trzeciego terminala T3 – Baltic Hub 3. Jak informuje Dziennik Bałtycki:
Inwestycja zwiększy możliwości terminalu o połowę, do 4,5 mln TEU – kontenerów 20-stopowych, rocznie.
Jak wynika z oświadczenia spółki, od maja trwa postępowanie prekwalifikacyjne, które ma na celu wyłonienie wykonawcy całej inwestycji. Według planów Baltic Hub 3 zwiększy obecną powierzchnię, na której składowane są kontenery aż o 36 hektarów.. Całość będzie obsługiwana przez nowoczesną suwnica C-ARMG, czyli samonośną zautomatyzowaną suwnicę bramową.
Port Gdańsk największym portem kontenerowym na Bałtyku
Co więcej, jak wynika z projektu T3, nowy terminal:
[…] będzie miał 550 metrów szerokości równolegle do plaży oraz 717 metrów długości w głąb zatoki. Nowy terminal nie będzie bezpośrednio przylegał do wybrzeża, a będzie oddalony od plaży o ok. 300 metrów.
Pracę mają obejmować między innymi przygotowanie tras komunikacyjnych i zapewnienie przyłączy mediów. Dodatkowo, aby inwestycja mogła zostać zrealizowana, należy zapewnić rozbiórkę ’istniejących nieużywanych konstrukcji morskich Terminala T1„.
DCT Gdańsk świętuję swoją 17. urodziny
1 czerwca minęło dokładnie siedemnaście lat od przyjęcia pierwszego statku w terminalu. Od tego czasu DCT Gdańsk jest terminalem kontenerowym, który łączy zarówno Azję, jak i Unię Europejską ze wschodzącymi rynkami Europy Środkowo-Wschodniej i całego Morza Bałtyckiego.
14 lat minęło a DCT z terminalu obsługującego początkowo tylko połączenia fedeerowe bliskiego zasięgu, stał się największym terminalem kontenerowym na Bałtyku i jedynym w tym regionie świata, do którego bezpośrednio zawijają statki z Dalekiego Wschodu. I to te największe o pojemności ponad 24 tys. TEU. 💪🏗
Kartka z kalendarza 📆
DCT Gdańsk umożliwia przeładunek kontenerów przy głębokowodnym nabrzeżu, którego głębokość sięga 17 metrów.
Znajdziesz nas w Google News
2 Komentarze