E-commerceInfo z rynku

Nowy Jedwabny Szlak: Poczta Polska zaczyna współpracę z Pocztą Chińską

Poczta Polska poinformowała w oficjalnym komunikacie, że zawarła umowę z Pocztą Chińską (China Post Group), która będzie dotyczył transportu i redystrybucji przesyłek. Współpraca ma mieć za zadanie przyspieszyć i ugruntować rozwój wymiany pocztowej pomiędzy obydwoma krajami.

Dzięki podpisanej umowie zostanie zwiększona efektywność obustronnej współpracy, co przełoży się na szybsze dostarczanie przesyłek do polskich klientów. Jak informuje Poczta Polska dzięki decyzji o kooperacji pomiędzy dwoma spółkami, rodzima firma może zyskać usprawnienie usług i poszerzenie rynku. Jak również wskazano w komunikacie, to nowa strategia Poczty Polskiej na lata 2021–2023.

Automatyczne sortery w Poczcie Polskiej. Ich koszt? 1,2 mld złotych

Jej głównym celem jest intensywny rozwój i wzmocnienie pozycji na rynku. Jak zaznacza Tomasz Zdzikot, prezes zarządu Poczty Polskiej:

Poczta Polska stawia na rynki rozwojowe i partnerstwa strategiczne. Jednym z nich jest właśnie umowa z China Post, którą umacniamy nasze relacje z ważnym podmiotem na rynku azjatyckim. To także kolejny krok do potwierdzania naszej pozycji jako jednego z liderów logistycznych w tej części Europy. Wierzymy, że dzięki atrakcyjnej ofercie oraz wieloletniej, dobrej współpracy z Pocztą Chińską, możliwe będzie dalsze rozbudowywanie silnej pozycji Poczty Polskiej i lepsze, czyli przede wszystkim sprawniejsze i szybsze świadczenie usług dla klientów.

Polska branża e-commerce jedną z najszybciej rozwijających się w UE

Źródło: Poczta Polska

Poczta Polska wzmacnia współpracę długofalową z Pocztą Chińską

Jak wynika z oficjalnego oświadczenia, umowa przyczyni się do zwiększenia znaczenia i dochodów Poczty Polskiej na rynku europejskim. Dodatkowo dzięki współpracy wzrośnie także efektywny transport i sprawność dostaw przesyłek do klientów.

Dzięki umowie strony planują dalszy rozwój wymiany pocztowej przychodzącej drogą kolejową z Chin do Europy oraz stopniowe zwiększanie wolumenów. Poczta Polska będzie je następnie redystrybuować do innych krajów europejskich.

Chiny w ostatnim czasie wzmocniły swoje działania w zakresie ustanowienia Nowego Jedwabnego Szlaku, dlatego współpraca zgrywa się ze strategią Pekinu. Jednocześnie Kraj Środka jest największym partnerem handlowym Unii Europejskiej, więc większość wolumenów na ten rynek jest dostarczanych przez Polskę. Jak wskazał Wiesław Włodek, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.  

Rynek przesyłek KEP rozwija się intensywnie, wraz z handlem transgranicznym i wzrostem przesyłek realizowanych na rzecz obsługi międzynarodowego e-commerce. Czynniki te stanowią potencjał do wzrostu przychodów Poczty, liczymy zatem, że poszerzanie naszej współpracy z narodowym operatorem chińskim zaowocuje wymiernymi korzyściami dla obu stron.

Jak również zaznaczono w komunikacie, Spółka obecnie prowadzi przygotowania do wdrożenia „pakietu VAT dla e-commerce”. Projekt wejdzie z życie 1 lipca 2021, dlatego Poczta Polska:

[…] przejmie proces składania elektronicznych zgłoszeń celnych importowych, stając się w ten sposób „bramą podatkową” między UE a krajami leżącymi poza jej granicami, w tym głównie Chinami.

Co równie istotne, przez lipcową ustawę koszty przesyłki z Chin mogą wzrosnąć. Mimo to wielu ekspertów zwraca uwagę, że jest ona konieczna, ponieważ m.in. uszczelnia VAT od przesyłek spoza Unii Europejskiej o wartości do 150 euro.

Według koncepcji ustawa ma wstrzymać napływ przesyłek z nieopodatkowanymi towarami z Chin, na których stratne są polskie i unijne firmy. Jak wynika z oświadczenia pomysłodawców, ustawa ma na celu zabezpieczenie lokalnych przedsiębiorców, ponieważ w wyniku zwiększonych kosztów produkcji nie są w stanie konkurować z firmami z Dalekiego Wschodu.

Źródło i zdjęcia: Media Poczta Polska

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button