Huby Mobilności otwierają nowy rozdział w miejskiej komunikacji
Transport współdzielony łączy zalety komunikacji zbiorowej oraz indywidualnych środków lokomocji, unikając zarazem ich wad. Model ten ma szczególną wartość dla nieruchomości przyciągających intensywny ruch – biurowców, centrów handlowych, osiedli czy hoteli. Skuteczny mariaż transportu współdzielonego z branżą nieruchomości jest ideą stojącą za Hubami Mobilności. Jest to polska firma, która chce zrewolucjonizowania miejskiej mobilności i wniesienie istotnego wkładu w jej równoważenie.
Rozwiązanie stworzone przez Huby Mobilności to specjalnie zaprojektowany obszar parkingowy, koncentrujący ofertę współdzielonych środków transportu. Dotyczy to wynajmowanych na minuty elektrycznych hulajnóg i skuterów, ale także samochodów carsharingowych. Zasilanie dla bezemisyjnych pojazdów zapewnią ładowarki. Użytkownicy szybko odnajdą preferowany środek transportu, a przestrzeń przy nieruchomości ma zyskać uporządkowany charakter.
Dla naszych najemców oraz ich pracowników, gości czy klientów Hub Mobilności oznacza udogodnienie transportowe, ułatwiając indywidualny dojazd do samego obiektu, bez konieczności szukania miejsca do zaparkowania. Znacząco podnosi to atrakcyjność nieruchomości. Nasze zaangażowanie w ten projekt jest jednak także wyrazem poczucia odpowiedzialności za zrównoważony rozwój biznesowego. Mówimy bowiem o rozwiązaniu przyczyniającym się do redukcji korków, problemów parkingowych i zanieczyszczeń powietrza – wskazuje Robert Włoszek, dyrektor operacyjny Adgar Poland.
Huby Mobilności w miejskim trendzie smart mobility
Użytkownicy pierwszego polskiego Hubu Mobilności znajdą w nim współdzielone samochody Traficar, elektryczne skutery blinkee.city, a także e-hulajnogi Dott.
Na całym świecie trwają poszukiwania rozwiązań czyniących transport miejski bardziej zrównoważonym i ekologicznym. Należą do nich mikromobilność i współdzielone elektryczne hulajnogi. Huby Mobilności, jako element infrastruktury miejskiej, wpisują się w trend smart mobility – mówi Borys Pawliczak, dyrektor generalny Dott w Polsce.
Znaczenie kolei w transporcie międzynarodowym będzie rosnąć
Nowy standard dla obiektów komercyjnych
Z badań wynika, że na jeden pojazd współdzielony przypada blisko 100 użytkowników, a jedno auto współdzielone może zastąpić 7-11 samochodów prywatnych. We flotach operatorów sharingowych 90% stanowią pojazdy nieemitujące spalin. Współdzielona mikromobilność (e-hulajnogi, skutery, rowery) stanowi też rozwiązanie na tzw. pierwszą/ostatnią milę, czyli początkowy/końcowy etap podróży.
Luksemburg jest pierwszym państwem na świecie z bezpłatnym transportem publicznym
Celem warszawskiego start-upu jest uczynienie w przyszłości z Hubów Mobilności standardowego elementu infrastruktury nie tylko przy nieruchomościach komercyjnych czy mieszkaniowych, ale i przy kluczowych kompleksach miejskich, np. dworcach, innych ważnych węzłach przesiadkowych lub obiektach publicznych. Opracowany przez spółkę format pozwala na elastyczne dostosowanie hubu do indywidualnych potrzeb danego obiektu. Dzięki temu potencjał Hubów Mobilności to setki lokalizacji w największych polskich miastach.
2 Komentarze