
W kwietniu operator logistyczny Fracht FWO transportował ładunki ponadnormatywne. Był to kolejny projekt w zakresie cargo. W ramach projektu zorganizowano 40 transportów z ładunkami ponadgabarytowymi z Włoch do Polski.
Dostawa obejmowała 94 różne elementy dwóch kotłów parowych napędzanych gazem. Największy z elementów miał wysokość przekraczającą 4 m. Urządzenia odbierane były z trzech lokalizacji w północnych Włoszech i transportowane do odbiorcy w południowej Polsce.
Alternatywne trasy z uwagi na Covid-19
Organizacja tej dostawy wymagała odpowiedniego zaplanowania i koordynacji działań między zespołami. Przede wszystkim chodziło o wytyczenie optymalnych tras z uwzględnieniem obostrzeń i wyłączeń z powodu pandemii oraz dobór środków transportu. Do przewozu całego ładunku wykorzystano 40 zestawów drogowych. W tym platformy, naczepy standardowe oraz zestawy niskopodwoziowe do transportu ładunków ciężkich i ponadnormatywnych. Planując trasy przejazdów z Włoch do Polski, spedytorzy operatora logistycznego musieli uwzględnić możliwe utrudnienia w infrastrukturze drogowej (tj. mosty, ronda, tunele), a także liczne ograniczenia związane z uzyskaniem pozwoleń na poruszanie się po drogach publicznych w krajach tranzytowych. Na przykład opóźnienia w wydawaniu zezwoleń we Włoszech, ze względu na obostrzenia Covid-19 oraz zamknięcie uzgodnionej wcześniej trasy wiodącej przez Austrię. To zadecydowało o wyborze alternatywnej trasy przez Słowenię. Wyzwaniem przy realizacji tego projektu, było także skoordynowanie z producentem we Włoszech załadunku poszczególnych elementów zgodnie z wytycznymi.
Wpływ pandemii na przewozy cargo był bardzo mocno odczuwalny
Z pewnością, nowym doświadczeniem były tutaj wymogi, które trzeba było spełnić w związku z różnymi obostrzeniami związanymi z Covid-19 na całej trasie przejazdu. Wydawać by się mogło, iż w przypadku tego rodzaju ładunków nie powinny mieć znaczenia. Jednakże kwestie formalne okazały się być kluczowe, tak samo jak wymogi klienta co do załadunków. Połączenie i zgranie tych dwóch obszarów stanowiło spore wzywanie – podkreśla Jarosław Jankowski, dyrektor ds. rozwoju biznesu, Fracht FWO Polska.
źródło: Fracht FWO
Jeden komentarz