IntermodalnyKolejowyTransport

Dakota Północna tworzy swój pierwszy plan rozwoju transportu multimodalnego 

Dakota Północna to kolejny stan, który łączy swoje długoterminowe plany transportu towarowego oraz kolejowego w jeden dokument. Przedsięwzięcie to ma na celu zwiększenie efektywności transportu multimodalnego, a także dokładniejsze dostosowanie się do federalnych wymogów sprawozdawczych. Dakota Północna inwestuje w kolej, co ma zaprocentować w przyszłości. 

Dakota Północna inwestuje w kolej – w planach rozwój transportu multimodalnego

Ostatnimi czasy większość stanów USA realizowała dwa plany transportu towarowego: dla Federalnej Administracji Kolei dla towarów i pasażerów kolei oraz dla Departamentu Transportu. Każdy stan, aby otrzymać fundusze z National Highway Freight Program, musi zaprezentować kompleksowy stanowy plan transportu towarowego.

Zobacz także: Praca zdalna w USA głównym winowajcą znacznego wzrostu cen mieszkań

Mapa 1. Mapa dostaw pszenicy i jęczmienia w Północnej Dakocie w publicznym zasięgu stanu dla nowego stanowego planu transportu towarowego i kolejowego. 

Dakota Północna inwestuje w kolej - w planach rozwój transportu intermodalnego
NDDOT

Stewart Milakovic, przedstawiciel Departamentu Dakoty Północnej ds. transportu i kierownik projektu pierwszego połączonego planu State Freight & Rail Plan, powiedział:

Z racji iż zarówno plan frachtu, jak i plan kolejowy dotyczą przemieszczania towarów różnymi rodzajami transportu (autostradą, koleją, rurociągiem i transportem lotniczym), uznaliśmy, że połączenie tych dwóch planów ma sens z wielu powodów.

Zobacz także: Pierwszy TGV M zaprezentowany przez Alstom i SNCF

Znaczący potencjał w sektorze transportu

W 2017 roku Dakota Północna obsłużyła ponad 592 mln ton frachtu, z czego 47% udział miały rurociągi, 24% transport drogowy, 20% kolejowy oraz pozostałe. Wspólny plan umożliwia również użycie tych samych bibliotek danych. Interesariusze z Dakoty Północnej również przejawiają zainteresowanie nowym planem, gdyż stan ten jest producentem dużej ilości produktów rolnych, energii oraz elementów produkcyjnych, zarówno na rynek krajowy, jak i międzynarodowy. Ciężarówki oraz kolej są niezbędne, aby transportować pszenicę oraz jęczmień do sąsiednich stanów, jak i będących w dalekiej odległości Waszyngtony, Teksasu czy nawet Meksyku.

Według NDDOT(North Dakota Department of Transport) w porównaniu do innych stanów Dakota Północna ma stosunkowo największy ruch samochodów ciężarowych, między innymi ze względu na główne trasy ciężarówek na drogach międzystanowych 29 i 94 łączących amerykańskich producentów z Kanadą. Chociaż Północna Dakota dzieli 310-milową granicę z Kanadą, tylko trzy przejścia (w Portal, Dunseith i Pembina) obsługują 88% wszystkich ciężarówek realizujących międzynarodowe przewozy, gdzie stan posiada łącznie 18 przejść graniczych.

W USA powstaje „korytarz czystego frachtu”. W projekt zaangażowani są liderzy branży logistycznej

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button