
IATA opublikowało wyniki lotniczego cargo w marcu 2021 r. dla globalnych rynków lotniczych cargo. Wynika z nich, że popyt na lotnicze przewozy towarowe przewyższał poziomy sprzed COVID (marzec 2019 r.).
Przy wzroście o 4,4%, popyt w marcu osiągnął najwyższy poziom odnotowany od czasu gdy rozpoczęto zbieranie danych w 1990 roku. Popyt miesiąc do miesiąca również wzrósł, choć w wolniejszym tempie niż wcześniej. Wolumen przewozów zwiększył się o 0,4% w marcu w stosunku do poziomów z lutego 2021 r.
Jak podaje IATA, porównania między wynikami miesięcznymi z lat 2021 i 2020 są zniekształcone przez nadzwyczajny wpływ COVID-19, wszystkie poniższe porównania odnoszą się do marca 2019 r.
Wyniki lotniczego cargo w marcu lepsze o 4,4%
Globalny popyt, mierzony w tonokilometrach ładunkowych wzrósł o 4,4% w porównaniu z marcem 2019 r. i o 0,4% w porównaniu z lutym 2021 r. Było to wolniejsze tempo wzrostu niż w poprzednim miesiącu, w którym popyt wzrósł o 9,2% w porównaniu z lutym 2019 r. Słabsze wyniki przewoźników z regionu Azji i Pacyfiku oraz Afryki w stosunku do lutego przyczyniły się do mniejszego wzrostu w marcu.
Lotnictwo: niewielki odsetek populacji istotnie przyczynia się do emisji CO2
Globalna zdolność przewozowa, mierzona w dostępnych tonokilometrach ładunkowych w marcu nadal się odbudowywała, wzrastając o 5,6% w porównaniu z poprzednim miesiącem. Mimo to, ze względu na trwające uziemienie samolotów pasażerskich, zdolność przewozowa pozostaje o 11,7% niższa w stosunku do okresu sprzed wprowadzenia ograniczeń związanych z COVID-19. Linie lotnicze nadal korzystają z frachtowców, aby uzupełnić braki w dostępnej przepustowości. Międzynarodowa zdolność przewozowa frachtowców wzrosła o 20,6% w marcu 2021 r. w porównaniu z tym samym miesiącem w 2019 r. Z kolei pojemność ładunków na pokładzie spadła o 38,4%.
Wpływ pandemii na przewozy cargo był bardzo mocno odczuwalny
Podstawowe wskaźniki ekonomiczne stymulują transport lotniczy:
- Liczba nowych zamówień eksportowych wskaźnika PMI dla sektora produkcyjnego, który w marcu wyniósł 53,4. Wyniki powyżej 50 wskazują na wzrost produkcji w porównaniu z poprzednim miesiącem.
- Eksport wzrósł w marcu globalnie. W styczniu i lutym był on skoncentrowany w krajach rozwiniętych.
- Czas dostawy towarów produkcyjnych wydłuża się, co zwykle wskazuje na zwiększone zapotrzebowanie na ładunki lotnicze.
- Globalny handel wzrósł o 0,3% w lutym – dziewiąty z rzędu miesięczny wzrost i najdłuższy nieprzerwany wzrost od ponad dwóch dekad.
Znajdziesz nas w Google NewsLotnicze cargo nadal jest jasnym punktem dla lotnictwa. Popyt osiągnął rekordowy poziom w marcu, wzrastając o 4,4% w porównaniu do poziomów sprzed COVID (marzec 2019 r.). Linie lotnicze podejmują wszelkie działania, aby znaleźć potrzebną przepustowość. Kryzys pokazał, że cargo lotnicze może sprostać podstawowym wyzwaniom dzięki szybkiemu wprowadzaniu innowacji. W ten sposób zaspokaja on rosnący popyt, nawet gdy duża część floty pasażerskiej pozostaje uziemiona. Sektor musi utrzymać tę dynamikę po kryzysie, aby dzięki cyfryzacji zapewnić długoterminową wydajność” – powiedział Willie Walsh, dyrektor generalny IATA.
Jeden komentarz