KolejowyTransport
Gorące newsy

Koleje Czeskie oferują automatyczny zwrot pieniędzy za opóźnienia

Liczba pasażerów, którzy kupują bilet za pośrednictwem e-sklepu lub aplikacji Můj vlak, stale rośnie

Koleje Czeskie chcą zachęcić nowe osoby do częstszego kupowania biletów online dzięki nowej aplikacji Můj vlak, która pozwoli na automatyczny zwrot pieniędzy za opóźnienia. Koleje Czeskie odświeżą także swoją stronę internetową. 

Koleje Czeskie promują automatyczny zwrot pieniędzy

Pasażerowie Kolei Czeskich, którzy korzystają z aplikacji Můj vlak do zakupu biletów, nie będą musieli składać skomplikowanych wniosków o zwrot pieniędzy za opóźnienie pociągu, jeśli ich pociąg będzie opóźniony o ponad godzinę. Koleje Czeskie planują wprowadzić automatyczny zwrot pieniędzy.

Automatyczny zwrot pieniędzy działa już od kilku dni w ramach testów. Dotyczy podróży bezpośredniej bez przesiadki. Jeżeli system zarejestruje opóźnienie pociągu na stacji docelowej biletu powyżej 60 minut, a bilet został sprawdzony przez konduktora w pociągu, system zadba o automatyczną wypłatę odszkodowania. Ten bilet nie musi być powiązany z konkretnym połączeniem.

Kolejną nowością w krajowych biletach internetowych Kolei Czeskich będzie zniesienie limitu cenowego za dochodzenie zwrotu pieniędzy. Do tej pory minimalna cena biletu w ramach rekompensaty wynosiła 360 koron (ok. 70 zł) powyżej 60 minut lub 180 koron (ok. 35 zł) powyżej 120 minut. Teraz pasażerom przysługuje 25% ceny biletu za opóźnienia od 60 do 119 minut i 50% za opóźnienia powyżej dwóch godzin.

Czytaj też: Niemcy inwestują w koleje dużych prędkości. Kolejne 60 km torów

Sprzedaż biletów online coraz popularniejsza

To jedna z wielu innowacji, które mają zachęcić pasażerów do częstszego kupowania biletów online.

Dane pokazują, że jeden na dziesięciu Czechów ma w telefonie komórkowym naszą aplikację Můj vlak i że rośnie odsetek pasażerów kupujących bilety online. Aby kontynuować ten trend i osiągnąć cel, jakim jest sprzedaż co najmniej połowy wszystkich biletów za pomocą internetu, wymyślamy innowacje, które sprawią, że elektroniczny zakup będzie jeszcze prostszy i bardziej atrakcyjny – wyjaśnił Michal Krapinec, prezes zarządu i dyrektor generalny Kolei Czeskich.

Według ministra transportu Martina Kupki skupienie się na nowoczesnych technologiach wraz z inwestycjami w nowy tabor to gwarancja, że Koleje Czeskie utrzymają swoją pozycję nawet na zliberalizowanym rynku kolejowym.

Przewoźnik zmienia też swoją stronę internetową. Ma być bardziej przejrzysta i dostosowana do telefonów komórkowych. Proces zakupu zostanie skrócony z dziesięciu kroków do sześciu. Pasażerowie będą mogli teraz także oceniać swoją podróż. W miejscu docelowym będą mogli przyznać gwiazdki za swoją podróż w aplikacji. Automatyczne zaliczenie odszkodowania lub oceny podróży jest oferowane przez RegioJet od kilku lat.

Po raz pierwszy Koleje Czeskie opublikowały również dane o tym, jaki procent biletów sprzedają online. Jeśli uwzględnić w statystykach wszystkie bilety, w tym zintegrowane systemy transportowe i OneTicket, to w październiku tego roku Koleje Czeskie sprzedały online 39,3% biletów za pomocą internetu. W 2019 roku w ten sposób sprzedano zaledwie 28,2% biletów. Liczba pasażerów, którzy kupują bilet za pośrednictwem e-sklepu lub aplikacji Můj vlak, stale rośnie.

Czytaj też: Chorwacja w strefie Schengen! To nie tylko szansa na rozwój, ale również zobowiązanie

Podwyżki w Czeskich Kolejach! Ceny biletów w górę nawet o 50%!

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button