PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
LotniczyTransport

Rosyjski Aeroflot musi naprawić samolot. Może pomóc tylko… Iran

To pierwszy przypadek, gdy rosyjska linia lotnicza przekazała swój samolot do naprawy w Iranie

Jak donoszą media, Aeroflot wysłał swój samolot Airbus A330 na naprawę do linii lotniczej Mahan Air z Iranu. Przewoźnik wysłał maszynę do Teheranu w celu wykonania rutynowych prac naprawczych podwozia.

Aeroflotu wysłał samolot na naprawę podwozia

Jedenastoletni Airbus A330-300 od Aeroflotu poleciał do Teheranu, aby przejść naprawę u Mahan Air, największego prywatnego przewoźnika lotniczego w Iranie. Aeroflot wysłał samolot na naprawę podwozia. Jak informuje Simple Flying, naprawa podwozia jest rutynową operacją wykonywaną w samolotach Airbus A330 co dziesięć lat lub co 20 000 cykli lotów. Samolot wyleciał z moskiewskiego lotniska Sheremetyevo, przeleciał przez Baku i Morze Kaspijskie i następnego dnia rano wylądował w Teheranie.

To pierwszy przypadek, gdy rosyjska linia lotnicza przekazała swój samolot do naprawy w Iranie. Według doniesień, w lecie ubiegłego roku oba kraje podpisały umowę, według której Iran zobowiązał się dostarczać rosyjskim linom lotniczym części zamiennych do samolotów i świadczyć usługi serwisowe dla rosyjskich linii lotniczych.

Poprzedni partnerzy Aeroflotu nie obsługują już przewoźnika w zakresie napraw, ponieważ Unia Europejska zamknęła swoje przestrzenie powietrzne dla rosyjskich przewoźników po ataku Rosji na Ukrainę. Międzynarodowe sankcje dalej zabraniają udzielania wsparcia technicznego, ubezpieczenia oraz usług dla rosyjskich linii lotniczych.

Aeroflot wysyła samolot na naprawę do Iranu 
FlightRadar24.com

Czytaj też: Airbus boryka się z problemami w realizacji planów dostaw na 2023

Sankcje popsuły plany przewoźnika

Według rosyjskiego państwowego medium RBC, wybór Iranu jako miejsca przeprowadzenia prac serwisowych wynika z faktu, że kraj ten nie popiera sankcji i „nie boi się sankcji wtórnych ze strony Stanów Zjednoczonych ani Unii Europejskiej”. Iran zdobył kompetencje w naprawianiu samolotów i ich podzespołów przez dziesięciolecia blokady gospodarczej ze strony Zachodu. Ryzyko przejęcia samolotów przez ich właścicieli jest minimalne.

Jak informuje Simple Flying, wcześniej Aeroflot korzystał z usług europejskich serwisantów, w tym niemieckiego dostawcy Lufthansa Technik, który przez ponad 15 lat obsługiwał setki samolotów rosyjskich przewoźników. Latem 2021 roku Aeroflot podpisał również umowę na utrzymanie i modernizację podzespołów samolotów z HAECO z Hongkongu. Umowa ta nigdy nie została wdrożona ze względu na międzynarodowe sankcje nałożone na Rosję.

Oprócz wynajętych samolotów, przewoźnik ma pięć należących do niego samolotów Airbus A330-300, które są w użyciu i mają być wycofane z eksploatacji w grudniu tego roku. Kolejne trzy mają zostać wycofane na koniec 2024 roku. Według państwowych mediów Aeroflot posiada obecnie 178 samolotów wyprodukowanych przez Airbus i Boeing.

Czytaj też: Rosja głównym dostawcą ropy dla Chin. Wyprzedziła Arabię Saudyjską

Liczba pasażerów Aeroflotu wciąż spada. Efekt sankcji?

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button