DrogowyInfo z rynkuIntermodalnyKolejowyLotniczyTransport

Infrastruktura w Nowym Ładzie jest bardzo szeroko omawiana

Nowy Ład ma odmienić polską infrastrukturę

Nowy Ład ma być dla Polski przełomowym dokumentem, który odmieni w ciągu najbliższej dekady oblicze naszego kraju. Jak wynika z informacji rządowych, jest to kompleksowy dokument i planem na przeniesienie Polski do innej ligi rozwojowej. Z informacji, do których udało się dotrzeć naszej redakcji, wynika, że infrastruktura w Nowym Ładzie odgrywa dużą rolę.

Infrastruktura w Nowym Ładzie jest dość szeroko poruszana. Jak donoszą nasi informatorzy, rząd skupił się na inwestycjach, kolejowych, portowych oraz drogowych.

200 przystanków kolejowych oraz terminal kontenerowy w Świnoujściu

W przypadku inwestycji kolejowych, w ciągu pięciu lat zbudowane lub zmodernizowane ma zostać 200 przystanków kolejowych w całej Polsce. Ma to pomóc w rozwoju kolei w mniejszych miejscowościach, które dotychczas były na komunikacyjnym marginesie. Wraz z rozwojem stacji ma być rozwijana kolej aglomeracyjna w obszarach metropolitalnych. Inwestycje mają zwiększyć możliwości przewozowe transportu podmiejskiego.

Z kolei przypadku inwestycji portowych, kluczową inwestycją jest budowa Portu Centralnego w Gdańsku. Ponadto rząd zakłada budowę dwóch terminali kontenerowych, terminalu off-shore oraz LNG. Dodatkowo zostanie stworzona przestrzeń dla statków pasażerskich, a porty w Świnoujściu i Szczecinie będą rozbudowane. Sam port w Świnoujściu ma uzyskać głębokowodny terminal kontenerowy. W planach jest także rozwój dróg wodnych do transportu śródlądowego. Brak jednak konkretnych deklaracji na tej płaszczyźnie.

Drogowa i lotnicza infrastruktura w Nowym Ładzie

Oprócz wyżej wymienionych ważną inwestycją rządu jest Centralny Port Komunikacyjny, który ma być spoiwem transportowym naszego kraju. Będzie on też najważniejszym węzłem komunikacyjnym. Z uzyskanych przez nas informacji wynika, że rząd zakłada, iż CPK podniesie polskie PKB o 3,2%. Ponadto przyczyni się do powstania ponad 150 tys. miejsc pracy.

Na koniec są plany w budowie infrastruktury drogowej. Nasi informatorzy donoszą, że rząd chce do 2025 roku w stosunku do 2015 roku podwoić długość dróg szybkiego ruchu. Z kolei do 2030 roku ma zostać ukończona cała sieć dróg szybkiego ruchu. Potem ma natomiast być uzupełniana zgodnie z pojawiającą się potrzebą budowy nowych tras.

O co chodzi z Centralnym Portem Komunikacyjnym?

Z inwestycji, które mają mieć szczególny priorytet, wymieniane jest dokończenie autostrady A1, oraz wschodniego odcinka A2. Ponadto spośród dróg ekspresowych ma zostać ukończona S19 między Lublinem a Rzeszowem i rozpoczęte mają być prace od Lublina do Białegostoku. Dodatkowo zbudowana będzie trasa S10 od Szczecina przez Bydgoszcz, Toruń, do Warszawy. Rząd planuje także dokończyć budowę drogi S8 na odcinku Wrocław – Kłodzko oraz S11 ze Śląska nad morze.

W planach jest także stworzenie bezpłatnej komunikacji miejskiej. Ma zostać stworzony Fundusz Rozwoju Przewozów Autobusowych. Skierowany będzie przede wszystkim do miast mających nie więcej niż 100 tys. mieszkańców. W efekcie komunikacja w nich ma być dofinansowywana w takim stopniu, że będzie darmowa, przynajmniej przez 3 lata. Dofinansowanie ma polegać na zapłaceniu miejscowościom 3,5-krotności rocznych wpływów z biletów komunikacyjnych w 2019 roku. Środki te będzie można przeznaczyć na zakup ekologicznych autobusów. W zamian komunikacja musi być bezpłatna dla mieszkańców przez najbliższe 3 lata. Program ma ułatwić rozwój miast i miasteczek, które często są zacofane komunikacyjnie. W efekcie wolniej się rozwijają.

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button