Systemy WMS coraz popularniejsze. Rynek urósł o 8%
Systemy WMS rozwijają się dzięki omnichannelowi
Globalny rynek rozwiązań do zarządzania magazynem (systemy WMS) wzrósł o 8%. Przyczyniły się przede wszystkim do tego modernizacje, a także uruchomienie nowych segmentów i zwiększony popyt napędzany przez omnichannel.
Dążenie do dystrybucji omnichannel prowadzi do gwałtownego wzrostu znaczenia systemów WMS. Omnichannel to strategia łańcucha dostaw, w której sklepy detaliczne są w stanie realizować zamówienia w dowolnym czasie i z dowolnego miejsca, a producenci mogą funkcjonować jako sprzedawcy detaliczni.
Według badań „Future of Warehousing” przeprowadzonych przez Motorola Solutions (IW 500/120) 26% respondentów (głównie producentów, detalistów i hurtowników) postrzega swoje magazyny i centra dystrybucyjne jako aktywa, które mogą napędzać rozwój firmy. Co więcej, w ciągu najbliższych pięciu lat 35% respondentów planuje zwiększyć liczbę prowadzonych przez siebie magazynów. Do 2018 roku, 66% respondentów planuje w coraz większym stopniu automatyzować procesy dystrybucyjne. Chce to zrobić poprzez wyposażenie pracowników w nowe rozwiązania technologiczne.
Przemysłowa rzeczywistość rozszerzona będzie warta 70 mld USD do 2025
W miarę jak magazyny zyskują coraz więcej możliwości, rośnie też zainteresowanie systemami zarządzania magazynem. Jest to podstawowe oprogramowanie dla łańcucha dostaw, które kontroluje, zarządza i reguluje ruch towarów w magazynie lub centrum dystrybucyjnym. W ubiegłym roku systemy WMS nabierały na znaczeniu. Rynek rozwiązań do sterowania magazynem urósł o 8%. Głównie dzięki modernizacji branż tradycyjnych, a także rozbudowie dodatkowych segmentów. Do wzrostu rynku przyczyniło się też zwiększone zapotrzebowanie napędzane przez dystrybucję omnichannel. Takie wnioski płyną z danych ARC Advisory Group, firmy zajmującej się badaniem rynku i doradztwem.
Detaliści unowocześniają swoje systemy WMS, aby zwiększyć skuteczność realizacji zamówień. Z kolei producenci dóbr konsumpcyjnych – zwłaszcza markowej odzieży – szukają technologii WMS, aby wspierać zintegrowane inicjatywy dystrybucyjne swoich klientów detalicznych.
Jak zauważa Bob Heaney, analityk z Aberdeen Group, gwałtowny wzrost sprzedaży świątecznej w Black Friday i Cyber Monday w ostatnich latach to zaledwie wskazówka. Wskazówka pokazująca, czego będzie wymagał od detalistów i producentów wschodzący rynek omnichannel.
2 Komentarze