Przemysłowa rzeczywistość rozszerzona będzie warta 70 mld USD do 2025

Jak wynika z danych przedstawionych przez firmę ABI Research, rzeczywistość rozszerzona może pomóc w ograniczeniu nieplanowanych przestojów w przemyśle. Według analiz technologia będzie efektywniej wpływała na utrzymanie ruchu dzięki analityce, prowadzeniu i weryfikacji zadań redukujących błędy.
Rynek przemysłowy będzie częściej wykorzystywał smart-okulary w przemyśle i logistyce. Rzeczywistość rozszerzona (AR) będzie umożliwiała pracownikom wykonywanie obowiązków w dowolnym miejscu. To z kolegi zminimalizuje kosztowne przestoje oraz inne nieefektywności. Decyzje te wypływają ze zmiany nastawienia pracowników, którzy w pandemii musieli odejść na pracę zdalną. Ze strony pracodawców widać również zielone światło na rozpoczęcie inwestycji w tym zakresie.
Rzeczywistość rozszerzona to przyszłość przemysłu?
Tymczasem według ABI Research. dzięki inwestycjom w technologię AR, wartość rynku rozszerzonej rzeczywistości przemysłowej wyniesie nawet 70 miliardów dolarów do 2025 roku. Potwierdzają to słowa Erica Abbruzzese, dyrektora ds. badań nad rzeczywistością rozszerzoną i wirtualną w ABI Research:
COVID-19 nie stworzył potrzeby cyfryzacji, ale z pewnością ją przyspieszył. Jako wartościowy element cyfryzacji, rzeczywistość rozszerzona dodaje element wizualny do systemu obfitującego w dane, który czasami może deprecjonować pracownika. AR przywraca pracownika do równania i tworzy synergiczną relację pomiędzy pracownikiem a systemami IT/OT, gdzie każdy komponent korzysta z drugiego.
Do 2030 OZE muszą odpowiadać za 40% wytwarzanej w UE energii!
ABI Research szacuje, że ponad 15 milionów smart-okularów będzie wykorzystywanych w produkcji, transporcie, architekturze, energetyce oraz logistyce. Jak wynika z informacji podanych przez portal branżowy Material Handling & Logistic:
[…] Przestoje są jednym z najbardziej dotkliwych kluczowych wskaźników efektywności. Zarówno pod względem utraconej produktywności, jak i przychodów. Na przykład w przemyśle motoryzacyjnym na minutę nieplanowanego przestoju przypada 30 000 USD – duże firmy samochodowe mogą produkować średnio jeden pojazd na minutę.
Z kolei technologia AR pozwoli na ograniczenie nieplanowanych przestojów. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu zaawansowanej analityki, wskazówek i weryfikacji zadań redukujących błędów oraz możliwości zdalnej ekspertyzy.

Źródło: MHL News
Znajdziesz nas w Google News
3 Komentarze