PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
MorskiTransport

Żegluga wraca do korzeni? ONE inwestuje w napęd wiatrowy

Inwestycja jest kontynuacją wspólnych badań potencjału napędu wiatrowego

Singapurski przewoźnik Ocean Network Express (ONE) zdecydował się na inwestycję w statki napędzane wiatrem i zamówienie dwóch systemów napędu wiatrowego od firmy Econowind. Systemy te zostaną zainstalowane na jednym ze statków feederowych Kalamazoo o pojemności 1036 TEU o nazwie i długości 143 metrów, który należy do firmy Norse. 

Innowacyjne statki napędzane wiatrem

Decyzja o inwestycji w statki napędzane wiatrem jest jedną z kluczowych inicjatyw projektu  „Sapphire + Project„, którego celem jest optymalizacja kosztów operacyjnych ONE. Dwa moduły zostaną wyposażone w najnowszy projekt żagli firmy Econowind, tzw. „VentoFoil„. Jak informuje portal Offshore Energy, jednostki te posiadają inteligentne systemy ssące, które kontrolują przepływ powietrza wokół żagla, zapewniając maksymalne ciągi na jednostkę powierzchni. Moduły VentoFoil o wymiarach 10,5 x 2,8 m będą zdolne do generowania siły nośnej pozwalającej na zaoszczędzenie do 400 kW mocy silnika.

Redukcja emisji gazów cieplarnianych jest najważniejszym priorytetem biznesowym ONE. Pierwsze wykorzystanie systemu napędu wiatrowego będzie wspaniałym kamieniem milowym w realizacji naszego celu osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 roku – powiedział Takashi Kase, wiceprezes ONE.

Statki napędzane wiatrem
Econowind
Statki napędzane wiatrem
Econowind

Czytaj też: Maersk zwodował pierwszy kontenerowiec zasilany metanolem

Duży potencjał napędu wiatrowego

Inwestycja jest kontynuacją wspólnych badań potencjału napędu wiatrowego przeprowadzonych przez ONE, Norse i Econowind.

Jesteśmy dumni, że możemy być partnerem ONE i Econowind w tym projekcie napędu wiatrowego, mającym na celu bardziej ekologiczną żeglugę w nadchodzących latach – powiedział Sebastian Roed, dyrektor Norse.

Firma oczekuje, że rozwiązania te przyczynią się do redukcji zużycia paliwa oraz będą miały pozytywny wpływ na szeroki zakres operacji.

Jesteśmy zachwyceni, że możemy powitać ONE jako naszego pierwszego azjatyckiego partnera i poczynić duży krok w kierunku bardziej zrównoważonej żeglugi. Im więcej modułów zainstalujemy, tym więcej danych będziemy mogli pozyskać i uczyć się z nich. To stanowi dla nas solidny dowód na to, jak napęd wiatrowy na statkach zmniejsza emisje na każdy milę morską i pozwala na poprawę wskaźników EEXI / EEDI. Jest to również uzasadnienie inwestycji, ponieważ koszty systemów mogą być pokryte zaoszczędzonymi kosztami paliwa – dodał Frank Nieuwenhuis, dyrektor generalny Econowind.

Czytaj też: PMI w strefie euro wyższy od oczekiwań! Motorem ożywienia są usługi

Himalaya Shipping otrzymuje trzeci dwupaliwowy masowiec LNG

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button