IntermodalnyTransport

Projekt Emma Extension umożliwi śródlądowy transport wodny w Polsce

Międzynarodowy projekt logistyczny Emma Extension umożliwi kujawsko-pomorskim firmom rejsy kontenerowe. Jak wskazują twórcy, transport wodny to realna alternatywa dla tradycyjnego odpowiednika, jednak jest od niego bardziej ekologiczny i bezpieczniejszy.

Rozszerzenie projektu Emma – Emma Extension – ma na celu zwiększenie mobilności towarów i logistyki w Regionie Morza Bałtyckiego. Jak wynika z oświadczenia Urzędu Żeglugi Śródlądowej w Szczecinie, projekt będzie promować nowe usługi żeglugowe. Jego zadaniem jest natomiast wzmocnienie transportu śródlądowego i morskiego. Projekt rozpoczął się 1 sierpnia 2019 roku i pierwotnie miał trwać 18 miesięcy.

Źródło: Emma Extenstion

Emma Extension – które kraje biorą udział?

Emma Extension ma wspierać żeglugę śródlądową, a wspiera go 7 partnerów z pięciu krajów (Finlandii, Szwecji, Niemiec, Litwy I Polski). Ponadto inicjatywie towarzyszy 14 partnerów z sześciu krajów.

  • Port w Hamburgu (Marketing) – Port of Hamburg Marketing
  • Instytut Ekonomii i Logistyki Żeglugi (Institute of Shipping Economics and Logistics)
  • Avatar Logistics (Szwecja)
  • Rada Regionalna Północnej Karelii (Regional Council of North Karelia)
  • Województwo Kujawsko-Pomorskie
  • Urząd Żeglugi Śródlądowej w Szczecinie
  • Litewski Urząd ds. Śródlądowych Dróg Wodnych (Lithuanian Inland Waterways Authority)

EMMA Extension jest tym samym „kontynuacją projektu EMMA współfinansowanego w ramach transnarodowego programu Interreg Region Morza Bałtyckiego.”

Nowy Jedwabny Szlak nadzieją dla Polski, gdyby nie jeden problem

Emma Extension szansą na rozwój transportu śródlądowego w Polsce

W związku z inicjatywą szóstego kwietnia wprowadzono pierwszy pilotażowy komercyjny rejs barki z Portu Gdańsk do Chełmna. Pilotażowy rejs posiadał 150 ton ładunku, a jego trasa obejmowała 150 km Wisły. Towary dotarły na miejsce 8 kwietnia, po czym barka po ponownym załadowaniu powróciła w drogę powrotną. Operatorem rejsu była warszawska firma VAN Cargo.

Źródło: Emma Extenstion, Europejska Współpraca Terytorialna

Jak poinformowała Aleksandra Cilińdź kierownik zespołu ds. rozwoju w Zarządzie Morskiego Portu Gdańsk.

W 2020 roku Zarząd Morskiego Portu Gdańsk zakończył pracę nad 3 etapem studium wykonalności dla kompleksowego zagospodarowania międzynarodowych dróg wodnych E40 i E70. Użeglownienie rzeki Wisły to dla Portu Gdańsk możliwość nawiązania nowych kontaktów i zdobycia nowych rynków zbytu. Zmodernizowana infrastruktura w Porcie Wewnętrznym umożliwia obsługę tego typu transportu/

Całkowita wartość projektu to 999 925 euro. Budżet Województwa Kujawsko-Pomorskiego to 113 900 euro, poziom dofinansowania 85%.

Źródło: EWT.gov.pl, Kurier Kolejowy, Szczecin UZS, Kujawsko-pomorskie.pl

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button