Kolejowy

PKP Cargo Connect i Duisport Agency uruchamiają trasę operatorską do Wielkiej Brytanii

PKP Cargo ogłosiło sukces w rozmowach z Duisport Agency w sprawie stałej trasy operatorskiej. Intermodalne połączenie na trasie Gliwice – Duisburg (Niemcy) – Wielka Brytania. Partnerem przewozów będzie holenderska firma multimodalna SAMSKIP, która na co dzień zajmuje się siecią morską żeglugi bliskiego zasięgu.

Połączenia na tej trasie będą organizowane co najmniej dwa razy w tygodniu. W informacji przekazano, że częstotliwość ładunków na trasie zwiększy się do trzech w tygodniu w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Każdy skład ma mieć 40 kontenerów.

Terminal w Gliwicach jest obecnie jednym z najważniejszych portów dla PKP Cargo, ponieważ to z niego rozpoczyna się połączenie z Małaszewiczami oraz do włoskiej Piacenzy. Ponadto firma planuje z tego miejsca utworzenie stałej trasy do Drezna w Niemczech. Ponadto dzięki umowie z Logitrans Turkey, polskie pociągi dojadą do Izmitu, już na początku maja bieżącego roku.

4h z Rzeszowa do Gdańska pociągiem? Dzięki CPK będzie to możliwe

Jak przekazał Ivan Ružbacký, prezes PKP CARGO CONNECT w komunikacie prasowym:

Współpraca z DUISPORT AGENCY to kolejny krok do rozbudowy połączeń intermodalnych pomiędzy Polską a Niemcami. Dodatkowo dzięki współpracy z firmą SAMSKIP, operatorem połączenia kolejowo-morskiego z Duisburga przez Amsterdam do Wielkiej Brytanii, tworzy się nowa możliwość konkurencyjnego transportu towarów pomiędzy Polską a Wielką Brytanią.

Jak twierdzi Ružbacký, połączenie kolejowe może stać się realną alternatywą dla transportu drogowego, ze względu na przyspieszenie załadunku oraz zminimalizowania przestojów. Ponadto połączenie kolejowe ma zminimalizować negatywny wpływ na środowisko naturalne:

Chcemy, aby nasze rozwiązanie było bardzo konkurencyjne względem transportu drogowego. Dlatego czas przejazdu koleją pomiędzy terminalem w Gliwicach a portem w Duisburgu wynosi ok. 20 godzin. Należy dodać również efekty środowiskowe, jakie przyniesie nowe połączenie. Warto dodać, że wykorzystanie transportu intermodalnego na tej trasie ma ogromne znaczenie dla ochrony środowiska naturalnego. Pozwoli ono bowiem na odciążenie dróg o ponad 1800 naczep rocznie, co oznacza redukcję emisji CO2 w ilości około 6 tysięcy to.

Brexit szansą na rozwój dla PKP Cargo?

Czesław Warsewicz, prezes PKP CARGO S.A. przekazał, że z uwagi na BREXIT bezpośrednie połączenia kolejowe z Wielką Brytanią są bardzo oczekiwane. Dodatkowym problemem dla zastoju transportu okazała się pandemia COVID-19, która utrudniła transport drogowy:

Brexit spowodował pewne perturbacje w przepływie towarów do i z Wielkiej Brytanii. Dodatkowe problemy stwarza także epidemia koronawirusa, ale klienci oczekują, że firmy transportowe mimo to zapewnią im terminowość dostaw. Grupa PKP CARGO wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom, przedstawiając konkurencyjną ofertę względem transportu samochodowego. Kolej ma przewagi konkurencyjne, które stara się wykorzystywać.

Maersk zwiększa możliwości transportu na trasie Azja-Europa

PKP Cargo Connect, które jest częścią Grupy PKP Cargo, jest międzynarodowym operatorem logistycznym świadczącym usługi w zakresie transportu, przeładunków, magazynowania i usług celnych.

Źródło: PKP Cargo, PKPCC.com

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button