LotniczyTransport

Neutralne klimatycznie połączenie lotnicze cargo z Europy do Azji

DB Schenker i Lufthansa realizują projekt w trosce o klimat

Lotnicze przewozy towarowe mogą być teraz realizowane przy zerowej emisji dwutlenku węgla. DB Schenker i Lufthansa Cargo uruchomiły z początkiem kwietnia pierwsze w historii regularne neutralne klimatycznie połączenie lotnicze cargo. Neutralne klimatycznie pod względem emisji CO2.

Startem Boeinga 777F 1 kwietnia 2021 roku o godzinie 9:14 czasu lokalnego firmy zainaugurowały cotygodniowe loty między Frankfurtem nad Menem a Szanghajem. Paliwo na tej trasie jest w całości pokrywane przez tzw. Zrównoważone Paliwo Lotnicze (SAF). Pozwoli to zaoszczędzić około 174 ton metrycznych konwencjonalnej nafty tygodniowo.

Jak na razie neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla łańcuchy dostaw są wykonalne również w przypadku frachtu lotniczego. Nasze cotygodniowe loty między Frankfurtem a Szanghajem są początkiem nowej ery. Jesteśmy dumni, że udało nam się już przekonać tak wielu klientów do tego przyszłościowego produktu. Następnie biznes i polityka muszą przejąć inicjatywę, aby stworzyć większą przepustowość dla ekologicznych paliw i czystego lotnictwa – Jochen Thewes, prezes zarządu DB Schenker.

Lotnictwo: niewielki odsetek populacji istotnie przyczynia się do emisji CO2

Z pierwszym na świecie zrównoważonym lotem towarowym z DB Schenker pod koniec 2020 roku pokazaliśmy, że latanie bez emisji wywołanych spalaniem paliw kopalnych jest już możliwe. Wspólnie uruchomiliśmy pierwsze na świecie regularne połączenie lotnicze w ramach zrównoważonego transportu towarowego. Otwiera to drogę do wielu kolejnych tego typu połączeń. Liczymy na determinację naszej branży i poświęcenie konsumentów, aby wspólnie doprowadzić do realizacji tego celu – twierdzi Dorothea von Boxberg, CEO Lufthansa Cargo.

Neutralne klimatycznie połączenie lotnicze

Zrównoważone paliwo lotnicze jest produkowane głównie z odpadów biomasy, takich jak zużyte oleje roślinne i spożywcze. Dzięki temu, podczas spalania w silniku uwalniana jest taka sama ilość dwutlenku węgla, jaka została wcześniej usunięta z atmosfery podczas pierwotnego wzrostu roślin.

Ponadto, gazy cieplarniane, które powstały podczas produkcji i transportu paliwa są w pełni kompensowane przez zrównoważone projekty kompensacyjne. Dzięki temu loty są całkowicie neutralne pod względem emisji gazów cieplarnianych.

Tygodniowa ilość SAF zamówiona przez DB Schenker i Lufthansa Cargo odpowiada 174 tonom metrycznym nafty. To mniej więcej tyle, ile potrzeba na połączenie do Szanghaju i z powrotem. Jednak z przyczyn technicznych i prawnych nie jest obecnie możliwe tankowanie samolotu wyłącznie SAF-em. Dlatego SAF jest mieszany z konwencjonalną naftą za pośrednictwem systemu tankowania na lotnisku.

Łącznie w letnim rozkładzie lotów Lufthansa Cargo zagwarantuje neutralność pod względem emisji gazów cieplarnianych na poziomie 20 250 ton metrycznych. Z tego około 16 200 ton gazów cieplarnianych zostanie unikniętych w wyniku bezpośredniego spalania w silniku.

Obecnie SAF jest około trzy razy droższy niż nafta kopalna, a ilość dostępnego na rynku paliwa jest ograniczona. Uruchamiając neutralne klimatycznie połączenie lotnicze dla zrównoważonego transportu towarowego, DB Schenker i Lufthansa Cargo ponawiają swój apel do innych firm z branży logistycznej oraz polityków. Proszą o wspólne rozwijanie produkcji i infrastruktury dla SAF, a tym samym o dalszą dekarbonizację w logistyce.

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button