PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
KolejowyTransport

Nowy pociąg z Czech nad Bałtyk! Podróż będzie 3 godziny krótsza

Pomysł na wprowadzenie dalekobieżnych pociągów do Polski nie jest nowy

Nowy pociąg z Czech nad Bałtyk, a dokładniej z Pragi do Gdańska, dzięki wykorzystaniu linii Ex 32, pojedzie około trzy godziny krócej niż składy obecnie jeżdżące przez Bohumín i Warszawę.

Pociąg z Czech nad Bałtyk rozpocznie kursowanie za rok

České dráhy opublikowały kilka szczegółów dotyczących nowej linii kolejowej z Pragi do Gdańska, która ma rozpocząć kursowanie w kategorii EuroCity od grudnia przyszłego roku. Pociąg będzie oferować 250 miejsc siedzących i składać się będzie z czterech wagonów, z czego jeden będzie klasy pierwszej. Nowy pociąg z Czech nad Bałtyk pojedzie na trasie Praga – Pardubice – Wrocław – Gdynia. Po stronie czeskiej pociąg zatrzyma się także w Kolín, Pardubicach, Ústí nad Orlicí, Letohradzie, Jablonném nad Orlicí i Lichkově. W Polsce obsługuje miasta Wrocław, Poznań, Bydgoszcz, Gdańsk i Gdynia.

Od dawna nie było takiego połączenia. Dotychczas dalekobieżne połączenia do Polski prowadziły tylko przez Bohumín – powiedział minister transportu Martin Kupka.

Czytaj też: Ostatni odcinek A1 ukończony. Czechy uzyskały dostęp do morza

Jak informuje portal Zdopravy, cztery pary pociągów będą wyjeżdżać z Pragi o godzinach 6:56, 10:56, 14:56, 18:56, a w Polsce będą prowadzone przez PKP Intercity. Przyjazdy do Pragi mają być zgodne z umową ministerstwa transportu i czeskiego przewoźnika, i będą się odbywać o godzinach 9:03, 13:03, 17:03 i 21:03. Dokładny rozkład jazdy nie został jeszcze opublikowany, ale istnieją pewne wskazówki.

Podróż między Pragą a polskim Wrocławiem ma trwać około czterech godzin, czyli znacznie krócej niż w wcześniej – powiedział dyrektor czeskich kolei, Michal Krapinec.

Czas podróży między Pragą a Gdynią ma wynosić około dziewięciu godzin. Obecnie polskie pociągi InterCity między Wrocławiem a Gdynią kursują w około pięć i pół godziny, ale zatrzymują się na trasie 16 razy.

Pomysł połączenia nad morze

Pociągi obsługujące nową trasę będą klimatyzowane, a pasażerowie będą mieli dostęp do Wi-Fi i przekąsek. Początkowo będą one dostarczane na miejsce, ale za jakiś czas zostanie wprowadzony wagon restauracyjny. W ten sposób skład miałby się wydłużyć o jeden wagon.

Czytaj też: Nowy plan inwestycyjny PKP Intercity – pociągiem ku przyszłości?

Jak informuje portal Zdopravy, pomysł na wprowadzenie dalekobieżnych pociągów do Polski nie jest nowy. W 2009 roku kursowała para pociągów ekspresowych z Pragi do Wrocławia przez Hradec Králové, a czas podróży wynosił około sześć i pół godziny. W 2010 roku kursowała para pociągów Orlice Pardubice – Wrocław. Podczas podróży z Pragi była konieczna przesiadka, a najszybsze połączenie zajmowało ponad pięć godzin.

Nowe pociągi zapewnią znacznie szybsze i lepsze jakościowo połączenie między czeską stolicą a Dolnym Śląskiem. Nowy pociąg z Czech nad Bałtyk pojedzie około trzy godziny krócej niż trwa obecna podróż przez Bohumín i Warszawę – poinformowały České dráhy.

Bezpośrednie połączenie z Pragi do Gdyni? Czesi szykują niespodziankę 

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button