IntermodalnyKolejowyLotniczy

Maersk zwiększa możliwości transportu na trasie Azja-Europa

Maersk zwiększa częstotliwość usługi AE19

W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie klientów na Maersk zwiększa możliwości transportu na trasie Azja-Europa. Dokładniej chodzi o usługę AE19. Jest to kombinacja krótkodystansowego transportu morskiego i międzykontynentalnych połączeń kolejowych. Transport odbywa się pomiędzy północnoeuropejskimi portami w Finlandii, Polsce, Niemczech i Skandynawii a portami w Korei, Chinach i Japonii.

Pociągi, które jadą z Europy Północnej do rosyjskiego Dalekiego Wschodu, jeżdżą teraz co tydzień, a nie co dwa tygodnie, jak dotychczas. Z kolei pociągi w kierunku zachodnim jeżdżą zamiast trzy, to cztery razy w tygodniu. Aby móc przewozić rosnące wolumeny z Azji, Maersk rozmieści dodatkowe statki pomiędzy Pusan a Wostocznyj.

AE19 cieszy się jednym z najwyższych poziomów niezawodności usług wśród międzykontynentalnych i oceanicznych serwisów liniowych. Jest szybszy niż trasy sueskie – podkreśla Zsolt Katona, szef Maersk Eastern Europe.

Pociąg tranzytowy pokonuje terytorium Rosji od Morza Bałtyckiego aż do rosyjskiego wybrzeża Pacyfiku w 12 dni. Daje to całkowity czas tranzytu na trasie Europa-Azja na poziomie 25-30 dni.

Szybki rozwój AE19 i przesyłek tranzytowych między Azją a Europą stał się możliwy dzięki zwiększonemu zaufaniu naszych klientów. Rosyjski tranzyt był w stanie dotrzymać harmonogramu pomimo wpływu COVID-19 i blokady statków w Kanale Sueskim. Stwarza to solidne podstawy do dalszej ekspansji tranzytu transkontynentalnego przez Rosję w przyszłości – dodaje Zsolt Katona.

Usługa AE19, uważana jest za alternatywne rozwiązanie dla wszystkich rodzajów towarów – w tym ładunków chłodniczych i niebezpiecznych – przewożonych między UE a Azją. Uruchomiono ją dwa lata temu i od tego czasu stale zwiększa się częstotliwość rejsów. Maersk przewiduje możliwość dalszego zwiększania skali usług. W ten sposób chce sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu klientów zarówno z Azji, jak i z Europy.

Port Gdańsk największym portem kontenerowym na Bałtyku

AE19 został uruchomiony w lipcu 2019 roku, na podstawie infrastruktury Kolei Rosyjskich wraz z partnerami – operatorami terminali Global Ports Inc i dostawcą usług kolejowych Modul.

Cieszymy się, że nasi partnerzy i klienci uważają Koleje Rosyjskie (KR) za niezawodne ogniwo globalnych łańcuchów dostaw. Dowodem tego jest znaczący wzrost przewozów tranzytowych pomiędzy Europą a Azją przez Rosję. KR wraz z firmą Maersk będą kontynuować prace nad dalszą poprawą prędkości, przepustowości i trwałości tego wspólnego produktu – podkreśla Alexey Shilo, zastępca dyrektora generalnego Kolei Rosyjskich.

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button